Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Bezproblemowe dostawy i bardziej szczegółowe opisy odgrywają kluczową rolę w branży e-commerce, jak pokazują badania firmy Elavon.

Kiedy pytaliśmy ponad 1000 dorosłych osób w całej Polsce o atrakcyjne czynniki e-handlu, prawie połowa (45%) odpowiedziała, że niezawodna dostawa zachęciłaby ich do zakupów online, podczas gdy 39% chciałoby, aby zwracane produkty były odbierane z ich domu. Dla 36% badanych istotne było również oferowanie dostawy tego samego dnia, a 33% zwracało uwagę na dostępność bezpłatnych zwrotów, etykiet i opakowań.

Jednak wyniki ankiety pokazują, że jakość Twoich usług e-commerce, niezależnie od tego, czy są świadczone na stronie internetowej, przez aplikację czy za pośrednictwem mediów społecznościowych, również jest kluczowa dla przyciągania klientów. 41% respondentów podkreśliło, że ważne są dokładniejsze opisy, a jedna trzecia (36%) stwierdziła, że do zakupów online zachęciłyby ich bardziej szczegółowe zdjęcia produktów.

– Nie ma nic ważniejszego dla biznesu e-commerce niż utrzymywanie znakomitych relacji z firmą kurierską – mówi James King, wiceprezes i szef działu Professional Services w Elavon Europe. – Widzimy również rosnące zainteresowanie opcją dostawy tego samego dnia, w szczególności wśród młodszych klientów. Warto to rozważyć, aby skutecznie konkurować z sieciami handlowymi lub uzyskać przewagę nad konkurencją.

Warto zauważyć, że ludzie oczekują bardziej szczegółowych opisów. Świadczy to o jakości oferowanych przez e-commerce towarów, niezależnie od tego, czy sprzedajesz na stronie internetowej, w aplikacji czy w innym kanale.

Zawsze należy się upewnić, że Twoje opisy są uczciwe i dokładne, ale także rzeczowe.

Wiemy, że największym atutem stacjonarnego sklepu jest możliwość obejrzenia, a nawet dotknięcia towaru przed zakupem. Jeśli sprzedajesz tylko online, może to być niemożliwe, więc zdjęcia i powiązane z nimi opisy są kluczowymi ogniwami sprzedaży.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa zdobędzie klientów

Kolejnym ważnym czynnikiem do rozważenia jest oferowanie próbek. Oczywiście nie jest to możliwe we wszystkich przypadkach, ale w miarę możności warto o tym pomyśleć. Jedna trzecia (33%) wszystkich kupujących twierdzi, że zachęciłoby ich to do zakupów online, a wśród kobiet odsetek ten wzrasta aż do 37%.

– Jeśli nie masz stacjonarnego sklepu, w którym klienci mogliby wypróbować Twoje produkty, dystrybucja próbek jest naprawdę świetnym sposobem na uzyskanie przewagi nad konkurencją – przekonuje James King. – Jedna trzecia kupujących stwierdziła, że to mogłoby ich przekonać do sklepów internetowych. To bardzo wielka grupa potencjalnych klientów, o których nie można zapominać.

Poznaj swojego klienta

James zwrócił uwagę, że oferta kup teraz, zapłać później (ang. BNPL, buy now, pay later), wprowadzana przez takie firmy jak Klarna, budzi zainteresowanie i zyskuje na popularności, a 19% dorosłych twierdzi, że mogłoby to ich zachęcić to do zakupów online.

– Dodanie opcji BNPL do witryny e-commerce nie tylko zwiększa atrakcyjność Twojej firmy, ale również zachęca klientów do wydawania u Ciebie większych kwot – mówi James. – Możliwość rozłożenia kosztów większych zakupów na kilka miesięcy, potencjalnie bez żadnych dodatkowych opłat, jest prawdziwą atrakcją dla kupujących. 

Znajomość i zrozumienie potrzeb Twoich klientów daje Ci przewagę. W Elavon kontynuujemy badania i poszerzamy naszą i tak już znaczną wiedzę, dzięki czemu rozumiemy, jak najlepiej pomóc naszym klientom i partnerom.

Połączenie tej wiedzy z własnym doświadczeniem, uzupełnione danymi, które możesz od nas uzyskać, tworzy zwycięską kombinację.

Zastanawiasz się, jak uwzględnić to wszystko w swoim planie wydatków? Rozważasz dalszy rozwój lub uzupełnienie działalności online o sklep stacjonarny? Jeśli masz jakiekolwiek pytania, odezwij się do nas

Źródło: W okresie od 8 do 14 marca 2023 r. firma Yonder przeprowadziła badanie na próbie 1001 dorosłych Polaków. Dane są ważone, aby były reprezentatywne dla populacji Polski. Yonder jest członkiem założycielem British Polling Council i przestrzega jej zasad.

Które z poniższych czynników zachęciłoby Cię do robienia zakupów online? Osoby, które odpowiedziały „nie wiem”, nie zostały uwzględnione w tabeli.

Próba

938

Niezawodna dostawa

45%

Bezpłatne etykiety i opakowania zwrotne

33%

Odbieranie zwrotów z domu

39%

Dostawa tego samego dnia

36%

Szerszy zakres terminów dostaw

19%

Bardziej szczegółowe opisy

41%

Bardziej szczegółowe obrazy (zoom, obrót, 360')

36%

Możliwość wysyłki próbek (np. perfumy, tapety)

33%

Wideo przedstawiające użycie produktu

21%

Usługi BNPL (np. Klarna, Laybuy)

19%

Możliwość kontaktu online z asystentami w sklepie

14%

Ulepszone rekomendacje produktów

13%

Augmented Reality (podgląd, jak produkty wyglądałyby w Twoim domu/na Tobie)

17%

Inne

1%

Próba

938

Niezawodna dostawa

45%

Bezpłatne etykiety i opakowania zwrotne

33%

Odbieranie zwrotów z domu

39%

Dostawa tego samego dnia

36%

Szerszy zakres terminów dostaw

19%

Bardziej szczegółowe opisy

41%

Bardziej szczegółowe obrazy (zoom, obrót, 360')

36%

Możliwość wysyłki próbek (np. perfumy, tapety)

33%

Wideo przedstawiające użycie produktu

21%

Usługi BNPL (np. Klarna, Laybuy)

19%

Możliwość kontaktu online z asystentami w sklepie

14%

Ulepszone rekomendacje produktów

13%

Augmented Reality (podgląd, jak produkty wyglądałyby w Twoim domu/na Tobie)

17%

Inne

1%

Share:

Kontynuuj czytanie

Unikanie typowych pułapek prawnych w e-commerce artykuł

Unikanie typowych pułapek prawnych w e-commerce

Sposoby płatności nie tylko online artykuł

Sposoby płatności nie tylko online

Przyszłość handlu detalicznego artykuł

Przyszłość handlu detalicznego

Your Order
  • Qty:

    X

    Delete Product