Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Proste przypomnienie gościom, że mają zarezerwowane miejsce w danej restauracji, może pomóc w zmniejszeniu nieobecności nawet prawie o połowę, co wynika z badań przeprowadzonych przez Elavon.

Zadaliśmy pytanie ponad 1000 osobom dorosłym w Polsce: co skłoniłoby ich do dotrzymania rezerwacji.

Niemal jedna trzecia (29%) respondentów odpowiedziała, że zawsze dotrzymują rezerwacji albo anulują ją z wyprzedzeniem.

Jednak przypomnienie klientom, że mają rezerwację – zarówno przez telefon, SMS czy e-mail – skłoniłoby wielu potencjalnych nieobecnych do przyjścia.

Spośród 71% respondentów, którzy przyznali się, że nie zawsze dotrzymują rezerwacji, 47% odpowiedziało, że telefon z restauracji skłoniłby ich do przyjścia. Wiadomość SMS mogłaby być również skuteczna, ponieważ 47% respondentów stwierdziło, że to pomogłoby, podczas gdy jedna czwarta (27%) odpowiedziała, że e-mail przyczyniłby się do decyzji o utrzymaniu lub odwołaniu rezerwacji.

„Zauważyliśmy wzrost liczby niedotrzymanych rezerwacji w różnych rodzajach działalności gospodarczej, ale branża restauracyjna, wciąż odbudowująca się po pandemii COVID-19, została tym zjawiskiem szczególnie dotknięta” – powiedział Dawid Wheatcroft, Dyrektor ds. Korporacyjnej Obsługi Klienta w Europie.

„Nasze badanie pokazuje to, że dzięki niewielkiemu wysiłkowi można zmniejszyć liczbę osób, które nie pojawiają się przy wcześniej zarezerwowanym stoliku.”

„Przypomnienie klientowi o rezerwacji może przynieść podwójną korzyść dla Ciebie.”

„Nie tylko potencjalnie zmniejszasz ryzyko nieobecności, ale masz także okazję do budowania relacji z klientem.”

„Możesz to połączyć z programem lojalnościowym lub kontaktem bezpośrednio po wizycie, aby pozyskać opinię klienta oraz skłonić go do ponownego odwiedzenia Twojej restauracji.”

„Jeśli potrzebujesz pomocy wdrożeniowej, przy zachowaniu bezpieczeństwa danych klientów oraz zgodnie z przepisami prawa, skontaktuj się z nami.”

Przypomnienie gościom, że posiadają rezerwację, to jeden prosty krok w kierunku zmniejszenia nieobecności, ale możesz także rozważyć żądanie wpłaty zaliczki.

To metoda mniej popularna niż przypomnienia, ale i tak zadziałałaby w przypadku więcej niż jednej na dziesięć osób, które powiedziały, że nie zawsze dotrzymują rezerwacji w restauracji.

„Solidny system punktu sprzedaży (POS) połączy Twój system rezerwacji z systemem rozliczeniowym. Dzięki temu możesz wysyłać przypomnienia do gości, zarówno za pomocą wiadomości tekstowych, jak i e-maili oraz wprowadzić mechanizm, w którym zaliczki zostają potrącone od ostatecznego rachunku. Wszystko to bez dodatkowego wysiłku ze strony Twojej czy Twojego zespołu” – powiedział David.

„W Polsce goście nie są przyzwyczajeni do żądania wpłaty zaliczki, więc możesz obawiać się zniechęcenia ze strony potencjalnych klientów. Jednakże w innych częściach Europy to nie jest nic nietypowego, więc warto o tym wiedzieć.”
 

“Jeśli myślisz o żądaniu zaliczki, rozważ ograniczenie tego rozwiązania do większych grup gości lub w szczególnie ruchliwe dni, kiedy wiesz, że nieobecność mogłaby być uzupełniona.”

Niezależnie od tego, jaki model uznasz za najlepszy dla swojej restauracji, możemy Ci pomóc w integracji tego rozwiązania z systemem płatności. Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Źródło: Yonder przeprowadziło internetowe badanie na próbie 1082 dorosłych mieszkańców Polski między 8 a 14 marca 2023. Dane zostały skalibrowane w celu odzwierciedlenia reprezentatywnej populacji Polski. Yonder jest założycielem British Polling Council i przestrzega ustalonych przez organizację zasad.

Pytanie: Które z poniższych czynników skłoniłyby cię do stawienia się na zarezerwowaną wizytę w restauracji? Tabela przeliczona, aby wykluczyć tych, którzy dotrzymaliby rezerwacji.

Podstawa

593

Płacenie 10% zaliczki

16%

Płacenie zaliczki od osoby

12%

Przypomnienia SMS

47%

SMS do odwołania lub zmiany rezerwacji

35%

Przypomnienia e-mail z opcją zmiany rezerwacji

47%

Inne

1%

Podstawa

593

Płacenie 10% zaliczki

16%

Płacenie zaliczki od osoby

12%

Przypomnienia SMS

47%

SMS do odwołania lub zmiany rezerwacji

35%

Przypomnienia e-mail z opcją zmiany rezerwacji

47%

Inne

1%

Share:

Kontynuuj czytanie

Zmniejsz liczbe niezrealizowanych rezerwacji artykuł

Zmniejsz liczbe niezrealizowanych rezerwacji

Szybsze jedzenie artykuł

Szybsze jedzenie

Cyfrowa gastronomia artykuł

Cyfrowa gastronomia

Your Order
  • Qty:

    X

    Delete Product