Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Jeśli w początkach istnienia restauracje fast food były definiowane przez szybkość i wygodę lokali typu „drive- though”, to w XXI wieku największy wpływ na to zjawisko ma korzystanie przez klientów z zautomatyzowanych systemów.

Nie jest to zaskakująca informacja. Jeżeli klienci mogą zamówić jedzenie przez Internet i otrzymać je z dostawą do domu w ciągu 20 minut, bary szybkiej obsługi muszą być w stanie konkurować pod względem szybkości. Logiczną odpowiedzią są zautomatyzowane systemy zamawiania i płatności, oferujące krótsze kolejki i szybszą obsługę, obecnie stanowiące standard w barach szybkiej obsługi w całej Polsce.

Nie oznacza to jednak, że pracownicy zajmujący się kontaktami z klientami są już zbędni. Aby dowiedzieć się, jaka część populacji nadal woli zamawiać i płacić u pracownika, w dniach 11–12 listopada 2021 r. w badaniu internetowym przeprowadzonym wspólnie zfirmą Ipsos zapytaliśmy o to 1098 dorosłych osób w wieku 16–60 lat w Polsce, a ich odpowiedzi są jednoznaczne.

Czy życzysz sobie frytki z aplikacją?

O ile niemal połowa (49%) respondentów nadal chce zamawiać jedzenie i płacić za nie u pracownika, to ponad jedna trzecia (37%) woli korzystać z aplikacji lub zautomatyzowanego systemu.

„Nie jest to zaskakujące” — mówi David Wheatcroft, dyrektor działu European Hospitality.

„Sektor fast foodów wcześnie wprowadził zautomatyzowane systemy zamówień, płatności oraz aplikacje. Wielu klientów jest obecnie przyzwyczajonych do składania i personalizacji zamówienia na ekranie, zamiast dyktowania go pracownikowi”.

„W sytuacji, gdy użycie gotówki również zanika, korzystanie z płatności cyfrowych w przypadku niektórych osób całkowicie wyeliminowało potrzebę interakcji z personelem”.

Przepaść cyfrowa

Jeżeli przeanalizujemy preferencje różnych grup wiekowych, okaże się, że młodsi respondenci w celu złożenia zamówienia i zapłacenia za nie chętniej korzystają z technologii niż robią to przy kasie. Ponad połowa (54%) osób w wieku 16–24 lat woli takie rozwiązanie, podobnie jak 37% osób w przedziale wiekowym 25–34 lata. Preferencje te maleją wraz z rosnącym wiekiem w badanych grupach — płacić i zamawiać za pomocą aplikacji lub zautomatyzowanego systemu woli nieco ponad jedna czwarta (26%) osób w wieku 55–60 lat.

Wśród osób w wieku 55–60 lat 48% woli zamawiać i płacić w barze szybkiej obsługi za pośrednictwem pracownika, natomiast ponad połowa (51%) respondentów w wieku 45–54 lat preferuje transakcję twarzą w twarz.

„Rosnąca popularność aplikacji oraz zautomatyzowanych systemów zamówień i płatności w sklepach zmienia reguły gry. W ten sposób „bar szybkiej obsługi” faktycznie staje się szybki” — mówi David.

„Podobnie jak w przypadku restauracji, ważne jednak jest znalezienie równowagi między spełnianiem potrzeb klientów korzystających z nowoczesnych technologii, a kontynuowaniem tradycyjnej, bezpośredniej obsługi, której nadal oczekuje wielu klientów”.

„W obu przypadkach ważne jest, aby proces zamawiania był szybki i bezproblemowy, a systemy płatności musiały się dostosować do tego wymogu”.

„Elavon dostarcza rozwiązania, które rozwiązują dokładnie ten problem — w pełni zintegrowane systemy płatności, które uzupełniają proces zamawiania, co przyspiesza proces składania zamówienia, wysyłania go do kuchni i odbierania potraw w możliwie najkrótszym czasie”.

Jeśli chcesz porozmawiać z nami o tym, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie nowoczesny system płatniczy, skontaktuj się z naszym zespołem.

Być może zainteresuje Cie, to samo badanie, przeprowadzone również w innych krajach:

Te same pytania zadaliśmy 1108 osobom dorosłym w Wielkiej Brytanii i 1000 osób dorosłych w Irlandii.

  • Badanie zostało przeprowadzone na i:omnibus, internetowej platformie badań omnibusowych firmy Ipsos.
  • Wywiady internetowe przeprowadzono wśród dorosłych mieszkańców Polski w wieku 16–60 lat.
  • Łącznie baza respondentów liczy sobie 1098 osób dorosłych, które wypełniły ankietę w dniach 11–12 listopada 2021 r.
  • Uzyskana próba jest reprezentatywna dla tej populacji, ponieważ spełnione zostały kryteria dotyczące wieku, płci, regionu i statusu zawodowego.
  • Próba badawcza została ustalona w taki sposób, aby odzwierciedlać profil populacji według wieku, płci, regionu, wykształcenia, statusu zawodowego i klasy społecznej, aby były reprezentatywne dla całego kraju i odzwierciedlały dorosłą populację Polski.
Share:

Kontynuuj czytanie

Zmniejsz liczbe niezrealizowanych rezerwacji artykuł

Zmniejsz liczbe niezrealizowanych rezerwacji

Szybsze jedzenie artykuł

Szybsze jedzenie

Cyfrowa gastronomia artykuł

Cyfrowa gastronomia

Your Order
  • Qty:

    X

    Delete Product