
Przyciąganie klientów jest ważne, ale upewnienie się, iż dokończą oni zakupy online jest absolutnie kluczowe. Jest to obecnie szczególnie istotne, ponieważ spowodowanemu pandemią wzrostowi e-handlu towarzyszy wzrost liczby porzuconych koszyków.
Obowiązkowe wdrożenie systemu silnego uwierzytelniania klienta na terenie całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego miało na celu zwiększenie bezpieczeństwa sprzedaży internetowej, aby chronić wszystkie osoby zaangażowane w proces płatności – od konsumenta do przedsiębiorcy, od nabywcy do banków. Zmniejszyło to liczbę oszustw popełnianych w sieci, ale miało też wpływ na funkcjonowanie kas internetowych.
Podczas gdy czterech na pięciu kupujących (80%) przeniosło przynajmniej część swoich zakupów do sklepów internetowych wraz z rozwojem pandemii wirusa Covid-191 , prawie dziewięciu na dziesięciu (88%) klientów sklepów internetowych rezygnuje z dokończenia zakupów, pozostawiając za sobą miliardy złotych w potencjalnej sprzedaży. 2
Jeśli sklepy byłyby w stanie zmniejszyć odsetek osób rezygnujących z zakupu – nawet o niewielki procent – mogłyby zyskać wiele niewykorzystanych dochodów.
Średni wskaźniki porzucania koszyka różni się w zależności od rodzaju urządzenia, z którego korzystają klienci.3
W interesie sprzedawcy jest to, aby potencjalni klienci dokończyli transakcję, ponieważ ponad dwie trzecie konsumentów, którzy porzucają koszyk zakupów online z powodu problemów przy kasie, kończy kupując u innego sprzedawcy lub w ogóle rezygnując z zakupu. 4
Oto pięć prostych kroków, które możesz podjąć, aby zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków.
1) Jasno pokaż akceptowane metody płatności.
Prawie jeden na pięciu (18,75%) kupujących porzuciło koszyk, gdy preferowana przez nich metoda płatności nie była dostępna. 5
2) Nie zmuszaj klientów do zakładania konta.
Usunięcie obowiązku tworzenia konta przyspiesza proces płatności i ułatwia klientom dokończenie transakcji:
3) Usuń zbędne kroki w procesie zakupu.
Ponad jedna czwarta konsumentów (28%) porzuciła swój koszyk, ponieważ proces zakupu był zbyt długi lub skomplikowany.8 Za najlepszy uważa się proces składający się z od dwóch do pięciu kroków.
Wprowadź prostoty proces i ułatw swoim klientom korzystanie z witryny:
Zoptymalizuj stronę płatności:
4) Wykorzystaj potencjał autouzupełniania
Skróć czas, jaki klienci spędzają na wypełnianiu formularzy kasowych:
5) Akceptuj wszystkie sposoby, którymi chcą płacić Twoi klienci.
Zaspokajaj potrzeby lokalnych oraz potencjalnych międzynarodowych klientów. W jednym z badań prawie połowa (48%) osób kupujących z zagranicy stwierdziła, że zrezygnowała z zakupów, gdy nie oferowano preferowanej przez nich metody płatności.11
Gdyby przedsiębiorcy zajmujący się handlem internetowym zastosowali tylko niektóre z tych strategii, konwersja klientów wzrosłaby o ponad jedną trzecią (35%).12
Zawartość akredytowana przez Discover® Global Network
Źródła:
1 & * Statista, październik 2020. E-Commerce worldwide – Statistics & facts.
2 &** Statista, październik 2020. E-Commerce worldwide – Statistics & facts.
3 & *** 451 Research, 2020. Covid-19 Update: 2020 Trends in Customer Experience & Commerce.
4 SaleCycle, marzec 2020. How Coronavirus is Affecting Ecommerce: stats.
5 Baymard Institute, 2020. Current State of Checkout.
6 Barilliance, 2020. Top 10 reasons to shopping cart abandonment.
7 Tech.co, 2020. Ecommerce battle lost passwords.
8 Barilliance, 2020. Top 10 reasons to shopping cart abandonment.
9 UPS, 2019. UPS Pulse of the Online Shopper
10 Baymard Institute, 2019. 40 Cart Abandonment Rate Statistics.
11 Baymard Institute, 2019. 40 Cart Abandonment Rate Statistics.
12 Baymard Institute, 2019. 40 Cart Abandonment Rate Statistics.