Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Ameryka

Stany Zjednoczone
Puerto Rico

Europa

Dania
Niemcy
Irlandia
Norwegia
Polska
Szwecja
Wielka Brytania
Hiszpania

Bezpieczeństwo danych

Nasze elastyczne i skalowalne rozwiązania do ochrony danych kartowych pomagają tworzyć bezpieczniejsze systemy płatnicze i ograniczyć ryzyko naruszenia bezpieczeństwa tych danych. 

Dzięki tym rozwiązaniom łatwiej będzie Ci prowadzić firmę i uzyskać zgodność z wymogami PCI. 

Jak korzystać z terminali z szyfrowaniem P2PE

Nasze terminale z szyfrowaniem P2PE, spełniające standard PCI DSS wymagany przez organizacje kartowe, zostały zaprojektowane tak, aby można było je szybko zainstalować i z łatwością obsługiwać.

Do każdego terminala z szyfrowaniem P2PE dołączona jest instrukcja obsługi P2PE. Aby przyjmować płatności bezpiecznie i zgodnie ze standardem PCI DSS, ściśle przestrzegaj podanych w niej zaleceń.

Bezpieczne terminale płatnicze z szyfrowaniem P2PE

Upewnij się, że używasz terminala, który został opisany poniżej. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o typach terminali, zajrzyj do instrukcji P2PE (PIM), do sekcji 3.1 i 3.2. 

Terminal stacjonarny Desk/5000

  • Łączność przez IP

  • W komplecie z PIN padem LANE/3600 lub bez (patrz poniżej)

PIN pad LANE/3600

  • Częściowo zintegrowany z POS lub podłączony do terminala Desk/5000

Terminal mobilny Move/5000

  • Łączność przez Wi-Fi, Bluetooth i 3G

Terminal stacjonarny ICT250 

  • Łączność przez IP i PSTN

  • W komplecie z PIN padem IPP350 lub bez (patrz poniżej)

PIN pad IPP350

  • Częściowo zintegrowany z POS lub podłączony do terminala ICT250 Desktop

Terminale z serii IWL25X 

  • IWL252 Bluetooth

  • IWL255 3G

  • IWL258 Wi-Fi

Jeśli masz wątpliwości lub pytania, służymy pomocą – prosimy o kontakt.

Wiadomość dotycząca dostawy terminala 

Zanim otrzymasz terminal(e), dostaniesz od nas wiadomość e-mail. Znajdziesz w niej numery seryjne dotyczące każdego zamówionego terminala oraz numery seryjne każdego opakowania. 

W zależności od sposobu dostawy (sprawdź: Bezpieczna dostawa terminala) terminal może być dodatkowo zabezpieczony: zapakowany w specjalną kopertę, aby dotarł do Ciebie nienaruszony. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w rozdziale 5.2 Instrukcji Obsługi P2PE (PIM). 

Bezpieczna dostawa terminala

W odpowiednim czasie dostaniesz e-mail z potwierdzeniem terminu dostawy terminala i opisem, w jaki sposób zostanie on dostarczony oraz skonfigurowany i zainstalowany.  Są trzy możliwości: 

 

 

Sposób dostawy

Proces

Dostawa realizowana przez technika. 

Konfiguracja i instalacja na miejscu, wykonywane przez technika

  • Nasz technik dostarcza nieskonfigurowane urządzenie do wybranej lokalizacji (lokalizacji).

  • Po zapoznaniu się z informacjami z e-maila potwierdzającego dostawę postępujesz według zawartej w nim instrukcji. Sprawdzasz, czy terminal dotarł nienaruszony, w nieuszkodzonym opakowaniu (Sprawdzenie stanu dostarczonego terminala), i porównujesz model terminala oraz numery seryjne urządzenia i opakowania z numerami z załącznika wiadomości o dostawie.

  • Gdy upewnisz się, że wszystko jest w porządku, zlecasz technikowi instalację terminala.

Dostawa realizowana przez technika.

Instalacja częściowo skonfigurowanego terminala wykonywana na miejscu przez technika.

  • Terminal przed wysłaniem zostaje częściowo skonfigurowany (prekonfiguracja).

  • Technik dostarcza wstępnie skonfigurowany terminal, dodatkowo zabezpieczony: w specjalnej kopercie i zapakowany w oryginalne pudełko.

  • Po potrzymaniu terminala sprawdzasz, czy: 

    - urządzenie i opakowanie są nienaruszone (sprawdź: Sprawdzenie stanu dostarczonego terminala). 

    - model terminala i wszystkie numery seryjne: urządzenia, koperty i pudełka – zgadzają się z modelem i numerami podanymi w załączniku wiadomości o dostawie.

  • Gdy upewnisz się, że wszystko jest w porządku, zlecasz technikowi instalację terminala.

Dostawa realizowana przez kuriera.  
 

Samodzielna instalacja częściowo skonfigurowanego terminala

  • Po otrzymaniu terminala, a przed jego instalacją, sprawdzasz, czy:

    -    model i numery seryjne urządzenia oraz opakowania są takie same jak te, które widnieją w załączniku e-maila o dostawie.

    -    nie doszło do naruszenia lub uszkodzenia urządzenia lub opakowania.

  • Jeśli wszystko będzie w porządku, czekasz na kontakt od naszego Zespołu Wsparcia Technicznego, który skontaktuje się w ciągu 24 h od dostawy i pomoże Ci dokończyć konfigurację i instalację terminala

Sposób dostawy

Proces

Dostawa realizowana przez technika. 

Konfiguracja i instalacja na miejscu, wykonywane przez technika

  • Nasz technik dostarcza nieskonfigurowane urządzenie do wybranej lokalizacji (lokalizacji).

  • Po zapoznaniu się z informacjami z e-maila potwierdzającego dostawę postępujesz według zawartej w nim instrukcji. Sprawdzasz, czy terminal dotarł nienaruszony, w nieuszkodzonym opakowaniu (Sprawdzenie stanu dostarczonego terminala), i porównujesz model terminala oraz numery seryjne urządzenia i opakowania z numerami z załącznika wiadomości o dostawie.

  • Gdy upewnisz się, że wszystko jest w porządku, zlecasz technikowi instalację terminala.

Dostawa realizowana przez technika.

Instalacja częściowo skonfigurowanego terminala wykonywana na miejscu przez technika.

  • Terminal przed wysłaniem zostaje częściowo skonfigurowany (prekonfiguracja).

  • Technik dostarcza wstępnie skonfigurowany terminal, dodatkowo zabezpieczony: w specjalnej kopercie i zapakowany w oryginalne pudełko.

  • Po potrzymaniu terminala sprawdzasz, czy: 

    - urządzenie i opakowanie są nienaruszone (sprawdź: Sprawdzenie stanu dostarczonego terminala). 

    - model terminala i wszystkie numery seryjne: urządzenia, koperty i pudełka – zgadzają się z modelem i numerami podanymi w załączniku wiadomości o dostawie.

  • Gdy upewnisz się, że wszystko jest w porządku, zlecasz technikowi instalację terminala.

Dostawa realizowana przez kuriera.  
 

Samodzielna instalacja częściowo skonfigurowanego terminala

  • Po otrzymaniu terminala, a przed jego instalacją, sprawdzasz, czy:

    -    model i numery seryjne urządzenia oraz opakowania są takie same jak te, które widnieją w załączniku e-maila o dostawie.

    -    nie doszło do naruszenia lub uszkodzenia urządzenia lub opakowania.

  • Jeśli wszystko będzie w porządku, czekasz na kontakt od naszego Zespołu Wsparcia Technicznego, który skontaktuje się w ciągu 24 h od dostawy i pomoże Ci dokończyć konfigurację i instalację terminala

Sprawdzenie stanu dostarczonego terminal

Po dostarczeniu terminala, a przed jego zainstalowaniem i pierwszym użyciem, sprawdź, czy możesz korzystać z niego bezpiecznie:

  • Porównaj numery seryjne urządzenia i jego opakowania: powinny być zgodne z numerami podanymi w załączniku do wiadomości o dostawie.

  • Upewnij się, że opakowanie nie jest uszkodzone ani naruszone: czy naklejka zabezpieczająca przed otworzeniem jest na swoim miejscu, nienaruszona (sprawdź w sekcji 5.2 Instrukcji Obsługi P2PE (PIM), wymienione są tam sytuacje, gdy naklejka może być uszkodzona lub przesunięta).

Jeżeli zauważysz, że numery terminala i/lub opakowania się nie zgadzają, opakowanie jest naruszone lub uszkodzone lub na urządzeniu są ślady manipulowania, natychmiast skontaktuj się z nami. 

Instalacja i konfiguracja terminala 

Instalacja i konfiguracja terminala zależą od sposobu dostawy i stanu terminala:

 

 

Sposób dostawy/ stan terminala

Szczegóły

Technik / Terminal nieskonfigurowany

Po sprawdzeniu modelu i numerów seryjnych terminala oraz wykluczeniu naruszenia technik przeprowadza pełną instalację w Twojej siedzibie.

Technik / Terminal prekonfigurowany

Dostarczony terminal jest już wstępnie skonfigurowany (w bezpiecznym miejscu, zgodnie z wymogami PCI). Po zakończeniu wszystkich kontroli technik instaluje urządzenie w Twojej siedzibie.

Kurier / Terminal prekonfigurowany

Terminal jest wstępnie skonfigurowany (w bezpiecznym miejscu, zgodnie z wymogami PCI). Dostarcza go kurier. Po sprawdzeniu, czy dane urządzenia są zgodne, i wykluczeniu naruszenia — konfigurujesz i instalujesz terminal samodzielnie przy wsparciu technicznym Elavon.

Sposób dostawy/ stan terminala

Szczegóły

Technik / Terminal nieskonfigurowany

Po sprawdzeniu modelu i numerów seryjnych terminala oraz wykluczeniu naruszenia technik przeprowadza pełną instalację w Twojej siedzibie.

Technik / Terminal prekonfigurowany

Dostarczony terminal jest już wstępnie skonfigurowany (w bezpiecznym miejscu, zgodnie z wymogami PCI). Po zakończeniu wszystkich kontroli technik instaluje urządzenie w Twojej siedzibie.

Kurier / Terminal prekonfigurowany

Terminal jest wstępnie skonfigurowany (w bezpiecznym miejscu, zgodnie z wymogami PCI). Dostarcza go kurier. Po sprawdzeniu, czy dane urządzenia są zgodne, i wykluczeniu naruszenia — konfigurujesz i instalujesz terminal samodzielnie przy wsparciu technicznym Elavon.

Szczegóły znajdziesz w sekcji 4.1 Instrukcji Obsługi P2PE (PIM).

Spis urządzeń znajdujących się w punkcie sprzedaży

Aby uzyskać zgodność ze standardem PCI DSS i bezpiecznie korzystać z terminala z szyfrowaniem P2PE, trzeba dodatkowo zrobić inwentaryzację wszystkich urządzeń płatniczych działających w punkcie: zarówno już zainstalowanych, jak i oczekujących na wdrożenie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w sekcji 3.3 PIM.

Inwentaryzacja obejmuje wszystkie terminale, również niezainstalowane. Wszelkie zmiany w zasobach trzeba aktualizować na bieżąco w tabeli inwentaryzacji – do końca następnego dnia roboczego. Dokładniejsze informacje na ten temat znajdziesz w sekcji 3.3 PIM.

Wraz z instrukcją PIM otrzymasz również dostęp do przykładowej tabeli inwentaryzacyjnej, z której możesz skorzystać. Jeśli chcesz, możesz stworzyć własną tabelę i w niej zapisywać zmiany. 

Coroczny przegląd urządzeń 

Raz w roku trzeba skontrolować wszystkie urządzenia płatnicze, aby wykluczyć ingerencję i upewnić się, że wszystkie terminale są na miejscu, uaktualnione i autoryzowane. Jeżeli podczas tej kontroli pojawią się problemy, wątpliwości lub coś Cię zaniepokoi, natychmiast skontaktuj się z nami. 

Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji 3.3 w PIM: Zgłaszanie problemów i rozwiązywanie problemów technicznych.

Gdyby wystąpiły jakiekolwiek problemy z szyfrowaniem P2PE, skontaktuj się niezwłocznie z naszym Zespołem Wsparcia Technicznego — od razu otrzymasz pomoc konsultanta.

Najlepsze praktyki PCI

Aby uzyskać i utrzymać zgodność z wymogami PCI, Rada ds. Standardów Bezpieczeństwa Branży Kart Płatniczych (PCI SSC) poleca przestrzegać zasad wymienionych poniżej (są one podane również na stronie www.pcisecuritystandards.org):

  • Stosować najlepsze praktyki PCI. Można je znaleźć w Przewodniku po najlepszych praktykach PCI (Best Practice Guide for Maintaining PCI Compliance). Przejdź do sekcji: Biblioteka dokumentów (Documents Library) i wyszukaj: Najlepsze praktyki (Best Practice), a następnie wybierz: PCI DSS V3.0 Najlepsze praktyki dotyczące utrzymania zgodności z PCI (PCI DSS V3.0 Best Practices for Maintaining PCI Compliance).

  • Zapobiegać oszustwom. Szczegóły na ten temat znajdziesz w materiałach Best Practice for Merchants. Przejdź do sekcji: Documents Library i wyszukaj: Anti-skimming, a następnie wybierz: Skimming Prevention — Najlepsze praktyki dla przyjmujących płatności bezgotówkowe.

Oba źródła są także podlinkowane w Instrukcji obsługi P2PE PIM:

  • Najlepsze praktyki PCI: PCI DSS V3.0 Best Practices — w sekcji 4.2. 

  • Zapobieganie oszustwom: Anti-Skimming — w sekcji 6.1.

Najczęściej zadawane pytania

Ogólne Warunki Świadczenia Usług

Wersja dla wszystkich nowych klientów

Ogólne Warunki Świadczenia Usług

Wersja dla jednoosobowych przedsiębiorców i spółek cywilnych

Your Order
  • Qty:

    X

    Delete Product